tisdag 2 mars 2010

våren är här

ja, det är helt sant! Solen skiner, vårfåglarna kvittrar och jag är arbetslös! Har gjort det igen, och varför har jag nu frågat mig hundratusentals gånger?! Jag har sagt upp mig ifrån ett fast jobb med en tillförlitlig lön för att gå in i en vikariepool där jag inte har någon aaaaaaaaning om hur mycket jobb, hur mycket lön osv....
Jag fyller snart 47 år och börjar känna mig trött på mig själv, varför kan jag då aldrig bli nöjd och bara "stanna upp"? Har nu varit hemma i tre dagar och klättrar redan på väggarna. Kan jag njuta? Städar jag? Bakar jag? Gör jag någon nytta? NEJ, det kan jag inte påstå!
Vad är problemet? Jo, det är att jag drömmer om att hitta mitt Jobb med stort J, det jobb som gör att jag vaknar upp med ett smile på läpparna och gör att jag lääääääääängtar efter att gå till jobb! Hjälp! Har jag nu hamnat i den övre medelårskrisen, eller vad?
Har många drömmar, du som läser kanske har några tips till mig (tar tacksamt emot stöd och hjälp;) kram

När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man att en idè som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på. Nallepuh ordspråk

Inga kommentarer: