lördag 18 april 2009

Problem

som alltid med att lägga in bilder. Jag tror det är min dator som har sorterat bort något bra program som jag behöver (mitt virusfilter är allt för bra vissa gånger). Jag tänkte att jag skulle lägga in lite bilder och skriva lite om min personalresa och träff med S-valls Pernilla i Sthlm nu i mars men jag återkommer med det. Får istället skriva om något kul som hände min vän A-K vid ett toa-besök. Läs, njut och fnissa (A-K=jag):
Jag hade precis satt mig ner på den offentliga toaletten när jag hörde en röst från toaletten bredvid som sa: - Hej hur mår du?
Jag är inte precis den typen som brukar konversera med främlingar när jag sitter på toaletten men jag vet inte vad som flög i mig för jag svarade: - Jo då, jag mår väl bra..
Och den andra tjejen svarade: - Vad gör du för någonting då?
Vad var det där för någon dum fråga tänkte jag men svarade: - Jo jag är ute och åker med bilen lite. Det enda jag har i tankarna just nu är att bli klar så fort som möjligt så att jag kan gå därifrån.
Då hör jag kvinnan i båset bredvid ställa en ny fråga.- Kan jag komma över till dig sen?
Hmm, tänkte jag det där var också en konstig fråga. Hövlig som jag är så svarar jag ändå: - Njae det ska komma förbi några från jobbet senare så det går nog inte så bra idag..
Då hör jag tjejen bredvid nervöst säga: - Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid som sitter och svarar på allt jag säger till dig! Hej då!

1 kommentar:

Ann-Kristine sa...

Roligast av allt är att jag hittade historien på nätet och det har inte hänt mig i verkligheten men jag tycker att det är en rolig historia, och p g a att alla använder sin mobiltfn överallt så kan det ju ha hänt i verkligheten. För vem har inte sagt hej till någon som har stått bredvid en på gatan och sagt Hej! och sedan insett att personen pratar i mobilen, Gud vad man skäms.
Kram A-K