lördag 11 april 2009

påskledigt

och lite tid över för att skriva lite i bloggen.
Emellanåt får vi plats i soffan för lite vila.
Påsken började med fint och härligt väder, Daniel på besök och huset fullt av aktiviteter och ungdomar. Jag blev, naturligtvis, dålig första dagen så jag inledde en solig fin dag med att ligga till sängs och sova i princip hela dagen. Dan byggde en jättefin inbyggd (inspirerade av engelsk arkitektur) bokhylla i vårt sovrum så därför fick Daniel och Charlie ansvar över att fixa Laxmiddag. De klarade av det med bravur och det var skönt att ligga i sängen och lyssna på alla glada tjo och tjim och frågor om hur gör man den såsen mamma eller hur gör man med potatisen mamma. Klarade av att klä på mig och delta en stund vid middagen men tyvärr kunde jag inte avnjuta den.


Idag vaknade jag av fågelkvitter och solen högt på himlen, eftersom jag känner mig lite piggare idag så skall jag vara ute och fixa lite i trädgårn och sola ;). Planeringen inför dagen är att jag skall göra citronsill, örtagårdssill (så himmelskt gott) som jag egentligen skulle gjort igår men...Dan skall bygga en himmelssäng, en av alla inredningsplaner vi har, som äntligen blir förverkligad, och pojkarna åker nog ned till norra hamnen för att flanera, fika och spana in alla snygga brudar som dyker upp så här i soliga tider;)




1 kommentar:

Ann-Kristine sa...

Krya på dig, typiskt att bli sjuk när man är långledig. Glad Påsk.
Kram A-K