lördag 30 maj 2009

maj månad

Utflykt till Kullens fyrplats, Kullabygden


med Åsa, Marcus och svärmor Wivi. Kanske är det någon som kommer ihåg Kullamannen.

Maj har varit en hektisk månad, var och varannan helg har det varit något, och jag hinner fasiken inte uppdata bloggsidan. Veckorna är bara att glömma! Hinner inte med något annat än att jobba!
Idag och den här helgen ska jag försöka vila och passa på att blogga lite. Det är så kul att gå in och läsa andras sidor, kontakten är ovärderlig. Ser framemot att gå in på Lenas sida och titta på Sollefteåbilderna som jag antar är skitmånga;)
Eftersom jag oftast inte hinner gå in i bloggvärlden ens en gång i veckan så bestämde jag mig för att, när det passar, sammanställa lite om ditten och datten. Helt plötsligt blev det så kul att jag var tvungen att göra olika inlägg samma dag;)

Har varit mycket tjejumgänge nu men tyvärr, måste jag säga, så har vi varit ute i partylivet de gånger vi träffats och jag tycker det börjar bli allt för överskattat! Det måste vara åldern som gör det! Dessutom är ju allt så dyrt! Njuter hellre av att sitta hemma och snacka, äta lite gott, spela spel och skratta än jaga runt på olika ställen för att se var det är "kuligast"! Det som har varit bra i det hela är att vi har skrattat mycket och bytt många filosofiska tankar. Det är skönt!

Huset är nu nästan färdigt, nu återstår att färdigställa en mur som skall skydda från blåst och insyn, bygga altan och lägga "plattor" på uppfarten. Bara. Fick dessutom ett "gammalt" Magnoliaträd idag som vi nu måste hyra släpvagn till och åka och gräva upp. Känner någon sig fri och ledig, kom gärna över. Visst är de vackra;)






2 kommentarer:

Ann-Kristine sa...

Jag minns Kullamannen, gud va rädd man va.

Roligt att ni börjar bli klar med huset, men blir man någonsin klar när man har hus?

Snart står jag på svensk mark igen, jag längtar.

Kram A-K

Janell sa...

Det är inte att bli gammal det är att bli mogen :D men inte vuxen :P För vuxen låter så himla tråkigt och gammal ännu tråkigare men lite mogen de e inte dumt de.

Kram